Wednesday, September 9, 2009

5 reasons not to be blogging... right now.

Procrastinate now, don't put it off.
- Ellen DeGeneres
Några saker som jag helt ärligt borde göra som ligger längst upp på prioriteringslistan är:
  • Tvätta - Ja, IKEA-påsen har tydligen en gräns den.
  • Klippa håret - svamp-looken är tillabaka.
  • Fixa gymkort - jag smålackar på gymmet som behöver få in mina kursregistreringar innan jag får börja träna på universitetsgymmet.
  • Plugga ikapp elektro/system-tekniken - jag ligger långt efter alla andra kursdeltagare då jag verkar vara den enda som inte har 4 - 5 kurser inom ämnet i bagaget. Jag tror dessutom jag är den enda teknolog som inte har elektroteknik som huvudämne men aja... det löser sig!
  • Ringa Said - Pappas f.d kollega som är bosatt i Montreal. Jag har snart haft 3 veckor på mig att ringa honom men jag vet inte varför jag aldrig tar tid att göra det.
Jag kan bara sammanfatta allt ovanstående med det genialiska svenska uttrycket: oooooooooooorrrkkkaaaa! (Ja, det är rätt antal o)


Varenda ledig minut: väntan på tunnelbanan, spaghetti ska kokas, mm har jag tillbringat åt att läsa The Goal av Eliyahu M. Goldratt och Jeff Cox. Det är en såkallad "Business novel" och handlar om lean-production och Theory of Constraints inom industriel produktion. Jag är helt besatt utav den då den är helt enkelt råbra. Bara för att förtydliga: Det är skönlitteratur på ca 400 sidor som utgör kurslitteraturen i kursen Produktionsekonomi (Gestion de la fabrication) som vi alla LiTHare här läser. Snacka om att föreläsaren visste exakt hur han skulle få upp studenternas intresse för ämnet...
 
Boken finns naturligtvis tillgänglig på franska men jag och Elin är väl klokare än så ;)

No comments:

Post a Comment