Tuesday, December 1, 2009

Motivationen...

"I don't have a solution, but I certainly admire the problem."
- Ashleigh Brilliant


Den gångna helgen var en toppen helg - det var nämligen Ulrika's födelsedag. Jag kommer dock återkomma med alla roligheter i nästa inlägg när jag fått tag på lite bilder först.


Det är början på en ny månad, årets sista månad och början på tenta-perioden för min del. Det kommer bli 3 skriftliga tentor och det gäller att vara på hugget nu i början. 
Det är dock svårt att motivera sig själv - och många timmar rinner iväg genom att leta efter själva motivationen för plugget. Ställen vi letar efter motivation består utav Facebook, Skype, café, sängen, TVn, längst ner i ölglaset (jobbigt att behöva tömma innehållet först dock...) - och vi kan hittils konstatera att vi inte funnit nån motivation. Men vi verkar vara väldigt säkra på att det lär finnas på ett av ovannämnda ställen så vi lär leta hårdare nästa gång ;)


Annars, är väl målet som alltid att vid jul att ta ett snack med en viss Joakim Plate, få den kaxiga frågan, "hur många tentor har du kuggat nu då?" och fortsätta svara med att bilda en krokig cirkel med tummen och pekfingret! Han må äga mig med one-liners - jag väljer att äga honom genom att prestera!


Önskar alla en riktig trevlig julmånad och så ses vi här igen om några dagar!

2 comments:

  1. Varför använder du "VI" istället "JAG" då det gäller individuella tentor och mål? ///mom

    ReplyDelete
  2. Det gäller samtliga svenskar här!

    ReplyDelete