Saturday, December 19, 2009

Fast Car

I remember we were driving, driving in your car,
The speed so fast I felt like I was drunk,
City lights lay out before us,
And your arm felt nice wrapped 'round my shoulder,
And I had a feeling that I belonged,
And I had a feeling I could be someone, be someone, be someone.
- Tracy Chapman (from Fast Car)

 Värst vad tiden försvinner. Hon är redan 19:e December och det svårt att begripa att man bara varit här i fyra månader. För fyra månader sedan låg jag på en vandrarhemsmadrass som var ca. 1.50m lång och letade efter ett hem utan den blekaste aning vad de kommande fyra månader skulle innehålla.


Det kan hända att man har fastnat i en månads-lång tentaperiod där ens liv varvas ner men det är under dessa tillfällen man får lite överblick över allt som har hänt och allt som inte har hänt under den gångna terminen.


Nu kommer Brian från Toledo och besöker mig i några dar innan jul - det behövs nog =). 

Update 1: Jag har suttit och funderat om det är värt utskällningen jag kommer få från päronen efter följande men det är det har jag kommit fram till. Klockan är 2:15 på morgonen och jag sitter med Produktionsekonomin som jag tentar om 6 timmar och 45 minuter. Delvis känner jag inte för att sova och delvis vill jag plugga lite till. Anledningen för denna uppdatering är endast för denna bild som jag finner väldgt mysig! Katten har räknat klart för idag!






No comments:

Post a Comment