Thursday, November 5, 2009

Avfärd!


“Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.”
- Andre Gide

Häng med mig och dagens resa från Montreal till Ann Arbor där jag ska besöka Ricky över helgen!

6:30 - Vi har precis börjat rulla från tågstationen och jag har fått världens skönaste plats i Classe comfort! Jäkligt bekväms utan tvekan! Skönt med gratis internet... dessutom var jag smart nog att köpa mig en fet baguette och en 1L apelsin juice igår kväll - hur gott som helst! Det blev bara ca 4 timmars sömn inatt så det lär bli en fet tupplur snart. Vi ses om ett tag!

6:38 - Okay, innan jag lägger mig får det bli några Scrubs-avsnitt. Det var bra att jag tankade hem säsong 4 innan jag la mig igår =)

9:50 - Jag måste ha slumrat till efter nåt Scrubs avsnitt för nu vaknade jag och insåg hur trött jag egentligen är. Den underbara soluppgången över Québecs åkrar har nu bytts ut till gråa moln i Ontario. Åter till sömns!

10:00 - Nä, nu kan jag inte sova längre, får bli några Scrubs avsnitt till.

10:09 - Jag blev precis sugen på en öl. Lite för tidigt dock...





12:12 - Nu har jag hunnit anlända till Toronto, köpa lite lunch, och hoppa på tåget till Windsor som precis lämnade stationen. Stolarna på det här tåget va inte lika sköna :p.

12:47 - Värst vilken fart det här tåget hade. Jag köpte en grön te - konduktören frågade, 
"And what else?"
"Just the green tea will be fine, thanks."
"Would you like anything else with that?"
"?!?!?!?!?! Uh. Just the green tea will be fine, thanks....?"
"Oh ok."

14:27 - Har hunnit med en hel del nu. Jag kom till final i en DN-tävling och behövde skicka in ett kreativt svar på vad jag vill läsa om i DN Resor. Tyvärr nog är inte en tågresa en källa för inspiration - oavsett hur länge man stirrar ut genom fönstrer så ser man bara fält och träd. Scrubs avsnitten fortsätter jag bocka av men jag hinner göra annat samtidigt!
Just nu håller jag på med en uppsats (Significant Coding at Sandvik Coromant) som jag för tillfället skriver på engelska men om det visar sig att den ska skrivas på franska kör jag bara en Google Translate på den senare och läser igenom och rättar felen...


16:15 - Nu är jag strax framme i Windsor och ska ta mig över gränsen till USA. Får se om de ställer några roliga frågor denna gång... jag har lite mer tid i Detroit denna gång innan jag ger mig ut mot Ann Arbor så jag ska försöka få lite sightseeing gjord denna gång. Jag uppskattar att jag har köttat igenom 12 avsnitt av Scrubs sedan imorse! Det motsvarar ca 4 timmar av Scrubs...


00:31 - Dags o sova. Det tog längre tid än vad jag trodde vid gränsen igen och tåget till Ann Arbor vad någon kvart försenad så jag va hemma hos Ricky vid 10 i 8. Det va inte alls så farligt o resa hit och det trevligt att få lite tid till sig själv! Nu väntar en intensiv helg med fest och fotboll! Ska se till att ta bilder!

No comments:

Post a Comment