Wednesday, October 14, 2009

College Football

College football is a sport that bears the same relation to education that bullfighting does to agriculture. 
- Elbert Hubbard


På söndagseftermiddagen blev jag upphämtad från Ann Arbor och befinner mig nu i Toledo, Ohio där jag tillbringar min oerhört slappa vecka hos släkten. Har varken lämnat hemmet eller duschat på 3 dar så det är väl det som ligger överst på dagens dagordningen.


Jag, Umang och en av hans kompisar kollade på lite college amerikansk fotboll under lördagen. Varje skola har en match i veckan så jag frågade kompisen hur spelarna hade tid och plugga - det hade de tydligen inte. Dessutom läste alla flumämnen som inte krävde mycket plugg heller. Vi såg matchen på TV som var rätt sjukt... här sände de college fotboll på TV som om det vore en landslagsmatch hemma i sverige. Expertkommentatorer, panel... ja hela köret! Det är som att sända LiUs fotbollslag FC Innerstans matcher med 10-000 tal i publiken och några 10000tal till hemma i tv sofforna... nej det skulle aldrig hända. 


Vi har College Football hemma i Montréal också... dock kanske inte lika stort som i USA. Jag och tjejerna var tidigare i år på Université de Montréals (Carabins) första hemma match mot McGill.

Fint väder, bra stämning och McGill utklassades! Men jag har väl inte kommit in i riktiga fotbollsandan än, det var säkert en riktig bra match men jag föredrog att kolla på annat under matchens gång...




No comments:

Post a Comment